Першокласникам

До уваги батьків майбутніх першокласників

Поради батькам майбутніх першокласників

У віці 6 – 7 років формуються мозкові механізми, що дозволяють дитині бути успішною у навчанні. Медики вважають, що у цей час дитині дуже важко. Серйозних хвороб можна уникнути , якщо дотримуватися найпростіших правил.

Правило 1

Ніколи не віддавайте дитину одночасно до першого класу і якоїсь секції або гуртка. Сам початок шкільного життя вважається стресом для дитини. Якщо малюк не зможе гуляти, відпочивати, виконувати домашні завдання без поспіху, у нього можуть виникнути проблеми зі здоров’ям, невроз. Якщо заняття музикою та спортом здаються необхідною частиною виховання, почніть водити дитину в ці гуртки за рік до початку навчання або із другого класу.

Правило 2

Пам’ятайте, що дитина може концентрувати увагу не більше ніж на 10 – 15 хвилин. Тому, коли ви з нею готуватимете уроки, кожні 10 – 15 хвилин необхідно перериватися й обов’язково давати маляті фізичну розрядку. Можете просто попросити пострибати на місці 10 разів, побігати або потанцювати під музику кілька хвилин. Почати виконання домашніх завдань краще з письма. Можна чергувати письмові завдання з усними. Загальна тривалість занять не має перевищувати однієї години.

06.03.2013

Про особливості адаптації до навчального процесу учнів 1-х класів.

Вступ до школи і молодший вік є важливими етапами життєвого шляху дитини, оскільки школа – це не лише навчальний процес, а й важлива частина життя зростаючої особистості.

Вступ до школи і молодший вік є важливими етапами життєвого шляху дитини, оскільки школа – це не лише навчальний процес, а й важлива частина життя зростаючої особистості.

Початок навчання дитини в 1-му класі – це складний і відповідальний етап. Адже дуже багато змін відбувається в цей період. Це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.

Досвід роботи показує, що адаптація дитини до школи відбувається не одразу. Це не досить тривалий процес, пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-7 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності в дитини, спадає напруга та тривожність.

Щорічними дослідженнями доведено, що з початком навчального року відбувається адаптація організму учнів до навчального процесу, тривалість і перебіг якої залежить як від факторів навчального середовища, така і стану здоров’я та працездатності.

Діти , які відвідували ДНЗ, значно швидше і без проблем адаптуються до умов навчання в школі..

Із метою уникнення перенавантаження та для покращення адаптації учнів 1-х класів до навчання протягом першого місяця щоденно один із уроків учитель проводить на свіжому повітрі або в ігровій кімнаті.

У розкладі для першокласників також уводиться розвантажувальний день – четвер.

У навчанні учнів велику увагу вчителі приділяють грі як основному виду дитячої діяльності.

Для створення спокійної робочої атмосфери на уроці вчителі намагаються підтримувати зосередженість уваги учнів, їх слуху, а не збереження статичної пози за партою протягом усього уроку.

Дітям, яким важко пристосуватися до навчання в школі, приділяється більша увага й індивідуальна підтримка як учителя, так і психолога, що здійснював психологічний супровід цього процесу.

Загальні рекомендації батькам.

  1. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, намагайтеся якомога швидше зустрітися й обговорити це з вчителем.
  2. Якщо в родині відбулися якісь події, що вплинули на психологічний стан дитини (розлучення, від’їзд у тривале відрядження когось із батьків, народження ще однієї дитини тощо), сповістіть про це класного керівника. Саме змінами в сімейному житті часто можна пояснити в поведінці дітей.
  3. Виявляйте цікавість до шкільних справ, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  4. Порадьте дитині в скрутних ситуаціях звертатися по допомогу до вчителя.
  5. Не слід послаблювати контроль за навчальною діяльністю дитини.
  6. Головні помічники батьків у складних ситуаціях – терпіння, увага й розуміння.