Виховна робота

 

ПІДСУМКИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗА 2020/2021 навчальний рік

Виховна робота у 2020/2021 навчальному році здійснювалася відповідно до  законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про позашкільну освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641 «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді», Концепції громадянського виховання,  Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів  загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 №514-р «Про затвердження плану заходів на 2015 рік з реалізації Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року», наказу Міністерства освіти і науки України від 08.04.2016 №405 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 року», Указу Президента України від 13 жовтня 2015 року №580 «Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки», розпорядження  Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 №638-р «про реалізацію правопросвітницького проекту «Я маю право» у 2017-2019 роках», листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-186 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році».

Виховна робота була спрямована на виховання громадянина-патріота; створення умов для формування позитивних якостей особистості; активізацію профілактичної роботи з учнями з питань протидії торгівлі людьми; формування кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності.

Питання виховної роботи розглядалися на засіданні педагогічної ради з теми «Особливості розвитку, виховання і соціалізації особистості через формування життєвих компетентностей учнів» (протокол № 2 від 28.03.2020) та на нарадах при директорі з 28-ми питань.

        Один із пріоритетних напрямків виховної роботи було національно-патріотичне і громадянське виховання учнів. Діти брали активну участь в обласних масових заходах національно-патріотичного спрямування. Протягом навчального року проведені презентації, уроки мужності, урочисті заходи до Дня партизанської слави, Дня Захисника України, Дня Гідності і Свободи, Дня соборності України, Дня Героїв Небесної Сотні, до Дня пам`яті і примирення та  річниці Перемоги над нацизмом у Європі та закінчення Другої світової війни.

Проведені виховні години, тематичні лінійки, години спілкування «Подвигу жити вічно», «Моя Україна. Погляд у майбутнє», «Україна в європейському просторі», «На захисті миру в Україні» «Символи України. Державний Герб, Гімн», «І сотня тих нескорених героїв відходила у чисті небеса», «Україна – нація героїв», «Перемога, свята Перемога – свято миру, свободи, весни…», «І пам’ятає врятований світ», «Європа – наш спільний дім».

У позаурочний час 130 учнів школи відвідували заняття музичного та хореографічного  гуртків, що складає 54% від загальної кількості дітей навчального закладу. У гуртку «Мистецтво нашого народу» творчі здібності розвивали 44 учні (18% від загальної кількості). Літературний гурток «Друзі книги відвідували 26 дітей (11%). Згідно з угодою про співробітництво з Комунальним закладом «Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості» на базі школи-інтернату працювали гуртки «Природа рідного краю», «Людина і довкілля»,  які відвідували 69 учнів, що складає 29%. Згідно з угодою про співробітництво з КЗ «Харківська обласна станція юних туристів» Харківської обласної ради 19 учнів відвідували заняття гуртка «Археологічне краєзнавство», що становить 8%. Протягом навчального року гуртковою роботою охоплено 288 учнів, що складає 120% від загальної кількості дітей у навчальному закладі.

Учні школи – активні учасники обласних, всеукраїнських та міжнародних заходів. 39 учнів 1 – 8 класів стали учасниками: обласних виставок-конкурсів малюнків «Молодь за здоровий спосіб життя», «Мій біль – Афганістан», «Новорічна писанка», «Чорнобиль – довгий слід трагедії»; Всеукраїнських конкурсів малюнків «Моя мрія літати», «День рослин-», «Гуманне ставлення до тварин». 47 учнів 2 – 8 класів нагороджені грамотами КЗ «Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості» за активну участь: в обласному етапі Всеукраїнської новорічно-різдвяної виставки «Новорічна композиція»; в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл»; в обласному етапі Всеукраїнської акції «День натураліста»; як переможці обласного етапу Всеукраїнської природоохоронної акції «Птах року» у номінації «Практична природоохоронна та пропагандистська робота». 8 учнів 6 – 9 класів узяли участь у Всеукраїнському екологічному форумі для школярів на базі ХПІ, нагороджені дипломами в номінаціях «Екологічні плакати», «Екологічне ессе». Учень 8 класу Єременко Денис посів І місце у ІІ етапі змагань Спартакіади з легкої атлетики «Повір у себе» серед дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. Учениця 5-Б класу Черномаз Дар’я стала дипломантом районного фестивалю самодіяльної творчості школярів «Шлях до зірок» у номінації «Вокал аматорський», взяла участь у Міжнародному фестивалі-конкурсі вокального мистецтва «Зимова казка». Творчий колектив учнів 1 – 10 класів школи-інтернату нагороджений грамотою і дипломами КЗ «Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості» за участь у VІІ обласному фестивалі дитячої художньої творчості «Весняні посмішки».

Головними напрямками у роботі з правового виховання і профілактики правопорушень були: інформаційно-просвітницька та профілактична робота у сфері протидії торгівлі людьми, захисту прав людини шляхом розвитку її правосвідомості за програмою виховної роботи з учнями 7-11 класів «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»; спільна діяльність зі службами у справах дітей Шевченківського, Холодногірського районів м. Харкова, з  Новобаварським відділенням поліції (м. Харків) Київського відділу поліції (м. Харків) ГУНП в Харківській області з питань правового виховання учнів; індивідуальна робота вихователів, класних керівників, практичного психолога, адміністрації з учнями, які мають відхилення в поведінці. Діти «групи ризику» залучались до  роботи у творчих і предметних  гуртках, до участі в житті класу і школи.

Правовому вихованню учнів сприяли уроки правознавства, упровадження правопросвітницького проекту «Я маю право»; проведення заходів щодо безпеки і благополуччя дитини, профілактики булінгу в дитячому середовищі; зустрічі зі студентами юридичного факультету Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна, працівниками Головного територіального управління юстиції в Харківській області, Управління у справах сім’ї, молоді Харківської міської ради, управління патрульної поліції в Харківській області.

Практичний психолог Плетньов Д. М. проводив корекційну роботу з учнями, які мають відхилення у поведінці,  надавав консультативну допомогу дітям і сім’ям щодо вирішення конфліктних ситуацій у сім`ї, позитивного впливу на дитину з боку батьків. Щомісячно проводив по класах «години психолога» щодо прав дітей в Україні,  заходи з питань пропаганди психічного здоров`я щодо захисту дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, факультативний курс «Рівний – рівному».

Учнів, які стоять на обліку у відділі кримінальної поліції, немає.

У 2021/2022 навчальному році виховна робота з учнями буде спрямована на:

–  формування свідомого громадянина-патріота України: виховання поваги до Конституції України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну; поваги до  народних символів, до культурного та історичного минулого країни, її героїв;

–  залучення учнів до спільної діяльності у громадському житті класу, школи-інтернату;

– підвищення освітнього рівня і вихованості учнів, їх духовного самовдосконалення та самореалізації у різних видах творчої діяльності;

–  формування активної життєвої позиції та правової культури учнів;

–  участь в освітніх проектах «Попередження ґендерно зумовленого  насильства, торгівлі людьми та порушення прав дитини», у правопросвітницькому проекті «Я маю право».

 

 Робота з попередження дитячого травматизму та безпеки життєдіяльності учнів

Вересень 2021– робота з попередження дитячого травматизму та безпеки життєдіяльності учнів проводиться згідно з річним планом роботи закладу і носить практичну спрямованість. Діти отримують навички з надання першої допомоги потерпілим, дізнаються про способи дії у надзвичайних ситуаціях, зі збереження життя і здоров’я.
 вересень– з учнями 1–11 класів проведений вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності.
 вересень  – День безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!».